تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق
تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق

حرمت استمنا

 مطالبی از کتاب گرانقدر گناهان کبیره رو در مورد استمنا  آماده کردم در ادامه مطلب با من همراه باش ....
 
دهم از گناهان کبیره ای که بر آن وعده عذاب داده شده استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر.

در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد هرکس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند باید تعزیر شود چون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است چنانچه از حضرت صادق (ع) از حکم آن می پرسند آن حضرت میفرماید : (( گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او هم خوراک نخواهم شد )) ، راوی حدیث می پرسد از کجای قرآن حکم آن فهمیده میشود ، فرمود : از آیه (( هرکس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند ایشان تجاوزکارانند )) ، راوی پرسید گناه زنا بزرگتر است یا استمناء ؟ حضرت فرمود : استمناء گناه بزرگی است. { جواهر الاحکام کتاب الحدود المسئلة الثانیه من استمنی بیده او بغیرها من اعضائه عزر لانه فعل محرماً بل کبیرة ففی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق (ع) عن الخضخضه فقال اثم عظیم قد نهی الله عنه فی کتابه و فاعله کنا کح نفسه ولو علمت بمن یفعله ما اکلت معه فقال السائل بین لی یا بن رسول الله (ص) من کتاب الله فیه فقال قول الله تعالی و من ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون و هو فما وراء ذلک فقال الرجل ای اکبر الزنا اوهی فقال (ع) هو ذنب عظیم }

از امام (ع) حکم استمناء را می پرسند می فرمایند : از گناهان بزرگ و بسیار زشت است { فی الصحیح عن الخضخضة فقال من الفواحش } و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود یا به وسیله مالیدن ، شهوتش را دفع کند، پرسیدند : فرمود : هرکس شهوت خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است یعنی با گناه زنا برابر می باشد { و فی الموثق فی الرجل ینکح البهیمة او ید لک فقال (ع) کل ما انزل الرجل مائه من هذا و شبهه زنا و المراد بحکمه اثما }  

حضرت صادق (ع) میفرمایند : سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و بر ایشان عذاب دردناکی است ، کسی که موی سفیدش را بکند ( تا نمایش دهد که جوانست ) و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند و کسی که با او لواط کرده شود { ثلثة لایکلمهم الله تعالی ولا ینظر الیهم ولا یزکیهم و لهم عذاب الیم الناتف شیبه و الناکح نفسه و المنکوح فی دبره }

رسول خدا (ص) میفرمایند : هرکس ، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است. { قال (ص) ناکح الکف ملعون } ( نکاح مستدرک صفحه 570 )

صاحب جواهر میفرماید : مستفاد از ادله ، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لکن اولی ترک آنست و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده لکن طریق احتیاط ترک آنست.

شیوع استمناء

متاسفانه بواسطه مشکلات بی حد و حساب ازدواج و تجرد جوانان به قرار مسموع این مرض خانمان سوز و گناه کبیره شیوع فوق العاده پیدا کرده و دانسته یا ندانسته بسیاری از جوانان عزیز را به انواع و اقسام بیماریها مبتلا میسازد صرف نظر از عقوبتهای اُخروی که دارد وظیفه پدرها و مادرها است که فرزندان خود را آگاه کنند و مواظب جوانان خود باشند و همچنین در مرتبه دوم وظیفه دبیران و آموزگاران تعلیمات دینی و بهداشت است که جوانان را به عواقب وخیم روحی و جسمی این بلیه با خبر سازند.

در اینجا مقداری از مضرات استمناء را از کتاب (( ناتوانیهای جنسی )) که مجموعه ای از نوشته های متخصصین فن است را نقل می کنیم ( مجموعه ای از نوشته های دکتر استون ، دکتر کینسی ، دکتر هوفمان ، پرفسور گوسولن ، پرفسور باژه ، دکتر پودولسکی { کارشناسان امور جنسی } ) :

مضرات جسمی و روحی استمناء

این عمل مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار میکند ، جبون و بی حال بار می آیند ، شهامت و درستی از آنان سلب می شود چه بسا اشخاص هستند که در عنفوان جوانی در اثر مبتلا شدن به جلق (( استمناء )) چنان دچار ضعف قوای روحی و جسمی می شوند که معتادین به تریاک و شیره در مقابل آنا شیر نری به شمار می آیند ، عمل غیر طبیعی جنسی یعنی استمناء یا جلق از لحاظ روابط نزدیکی که با حواس پنجگانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر می گذارد به دین معنی که ((دید)) چشم را ضعیف کرده و حس سامعه را نیز تا اندازه قابل توجهی از کار می اندازند ، مبتلایان به جلق مخصوصا آنهایی که از لحاظ جسمانی ضعیف می باشند غالبا مگسی جلو چشم خود می بینند که به شدت آنها را ناراحت می کند و حتی وقتی چشمهای خود را می بندند باز نمی توانند از آسیب مگس در امان باشند و چون این عمل هربار چندین دقیقه ادامه پیدا می کند چشمشان سیاهی رفته و دچار سرگیجه می شوند و به زمین می افتند همچنین به طور مداوم صدای ناهنجاری در گوش خود احساس می کنند که بسیار ناراحت کننده است علاوه بر اینها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی ، کم شدن خون ، پریدگی رنگ ، نقصان قوای حافظه ، لاغری ، ضعف و سستی زیاد از حد ، بی اشتهائی ، کج خلقی ، عصبانیت دوران سر و هزاران آفت دیگر از بیماریهائی است که گریبان مبتلایان به جلق ( استمناء ) را خواهد گرفت ، البته آنهایی که از لحاظ جسمی قوی هستند ممکن است قدری دیرتر به این بیماری دچار شوند ولی به هر حال عدم ابتلاء به آنها از محالات است و خواه ناخواه همه باید به چنین مصائبی گرفتار شوند.

از بدبختی های مبتلایان به جلق یکی این است که قوه اراده آنان به کلی مختل می گردد و لذا وقتی به عمل خود پی می برند آن قدر اراده ندارند که به ترک کردن آن اقدام نمایند پس اینکه می گوئیم استمناء از لحاظ روحی نیز قوای انسان را فرسوده می کند بی علت نیست.عمل استمناء علاوه بر مضار جسمی از لحاظ جنسی نیز شخص را فرسوده می کند یعنی غدد مترشحه داخلی را از کار می اندازد از جمله این غدد ، غده سازنده منی است که بر اثر جلق رفته رفته کوچک شده و به صورت نخودی در می آید و چون در آن صورت قادر به فعالیت و ساختن منی یا به قول عربها ( ماء الحیات ) یعنی آب زندگانی نیست شخص مبتلا برای همیشه از لذایذ جنسی محروم می گردد و اگر به این صورت از مردی نیفتاد به طور قطع به صورت دیگری مانند سرعت انزال ، کندی انزال ، سیلان منی ، عدم نعوظ ، نعوظ بی دوام و امثال اینها به ناتوانی جنسی مبتلا خواهد شد چه بسا دیده یا شنیده شده که جوانان معتاد به جلق در اندک مدتی دچار چنان حالتی گردیده که به جای ادرار خون از آنها خارج میشد.

باید دانست که اشخاصی که به این حالت دچار می شوند ولو در سنین جوانی باشند خطر مرگ در انتظار آنهاست زیرا بدون احساس شهوانی و بدون اینکه لذتی ببرند بلاانقطاع منی از آنها دفع می گردد و همین امر باعث می شود که در حین راه رفتن دفعتاً زمین بخورند و از هوش بروند.

سری به تیمارستان تهران بزنید از هر ده نفر دیوانه ای که در آنجا سکونت دارند نه نفر معتاد به جلق می باشند یعنی بر اثر ابتلاء به استمناء کارشان به جنون کشیده و به گوشه تیمارستان افتاده اند زیرا عمل مذموم و ناپسند جلق در قوای دماغی تاثیر زیادی دارد و وقتی قوای دماغی شخص مختل شد مسلم است که کارش به دیوانگی خواهد کشید بدون اغراق از هر ده نفر بیمار مسلولی که در آسایشگاه خوابیده اند چهار نفر به علت ابتلاء به جلق به این بیماری خطرناک دچار گردیده اند.اینها ادعا نیست بلکه حقیقتی است که علماء و دانشمندان با دهها سال تجربه به درک آن موفق شده اند. { ناتوانیهای جنسی صفحات 48 تا 52 }

دنیای امروز می گویند : خوب بخور ، در هیچ امری افراط نکن ، قوی باش تا بیمار نشوی ولی معتادین به جلق چون اشتهای خوب خوردن ندارند و در امور جنسی آن هم از راه غیر طبیعی افراط می کنند ناچار ضعیفند (( و چون ضعیف هستند برای ابتلاء به هر نوع بیماری مستعد می باشند ))

به کرات دیده شده که بعضی از مبتلایان بر اثر افراط در این عمل به یک نوع بیماری به نام جنون استمناء که شباهت زیادی به سادیسم دارد مبتلا می شوند و آن وقت حتی با دیدن سگ و گربه هم به فکر استمناء می افتند و بلافاصله مشغول عمل می شوند و چون هیچ مردی حتی پر شهوت ترین اشخاص نمی توانند بیش از پنج یا شش ماه از نیروی جنسی خود آن هم به صورتی که مورد بحث ما است بهره برداری کنند لذا قوای تناسلی آنان به کلی از کار می افتد و یا به وضع دلخراشی به آغوش مرگ پناه می برند. { ناتوانیهای جنسی صفحات 48 تا 52 }

ممکن است بعضی از اشخاص مبتلای به جلق که به علت قوی الجثه بودن و یا از لحاظ مبتدی بودن در این امر تا کنون بیمار نشده و به مضار عمل ناپسند خود پی نبرده باشند مطالبی را که ما در مضرات جلق نوشتیم اغراق پنداشته و با خود بگویند اگر اینطور است چرا ما تا کنون به این بیماری ها مبتلا نشده ایم ؟

در جواب این عده باید گفت اگر امروز مضار جلق گریبان شما را نگرفته علتش این است که قوی الجثه هستید و یا تازه شروع به کار کرده اید و الا چندی دیگر خواه نا خواه به سراغ شما نیز خواهد آمد وانگهی ما ادعا نکرده ایم که هرکس یک هفته مبادرت به استمناء کرد تمام بیماریها یکباره او را احاطه خواهند کرد زیرا حالات اندرونی در اشخاص فرق میکند مثلا ممکن است یک نفر که برای مدتی مبادرت به جلق کرد در وهله اول فقط به سستی اعصاب یا اختلال حس سامعه یا ضعیف شدن باصره یا سرگیجه مبتلا شود ولی بعداً سایر بیماریها یک یک به سراغ او بیایند.

پس جلق هم از نظر شرعی و هم از نظر عُرفی و به طور خلاصه من جمیع الجهات حرام و ناپسند است. . . . . ..

گناهان کبیره جلد 2 صفحه 355 الی 359

 

نظرات 3 + ارسال نظر
AMIN 1395/02/27 ساعت 21:34

خودا شما رو تو روز قیامت رو سفید و سربلند کنه که در جهت افزایش آگاهی مردم در باره معایب گناه آن هم با دلایل علمی و شهودی زحمت می کشین.
انشا الله در پناه خدا و با مرحمت و لطف او او هیچ گاه هیچ انسانی دست به گناه و زشتی دراز نکند.

ندا 1394/05/17 ساعت 21:17

سلام دختری 20 ساله هستم که حدود 15 سال هست که دچار دلک هستم،یعنی مالش الت با دست حدود سه چهار سالم هست فهمیدم که این کار گناه هست الان قصد کنار گذاشتن همیشگی این کار رو دارم چند بارم ترک کردم ولی تا50 روز بیشتر دوام نیوردم البته درطول این اخرین باری که درحال ترک بودم 50 روز دوام اوردم با فکرم بعضی وقت ها گناه میکردم ولی دیکه نمیخوام برم سمتش و میخوام با کمک خدا ترک کنم برام خیلی،دعا کنید که بتونم
ی سوال با ترک این گناه ایا عوارضی که برام ایجاد کرده از بین میره و در زندگی اینده ام برام مشکلاتی به وجود نمی اورد و میتونم مادر بشم؟

سلام
همه چی به خودت بسنگی داره کافیه فقط بخوای تا ترک کنی فقط باید عزمتو جزم کنی
بله تمام عوارض با ترک از بین میره ... اما نظر قطعی رو باید از متخصص زنان جویا شد

- 1394/01/02 ساعت 02:38 http://-

عالی بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد