تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق
تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق

راه های تقویت اراده

چگونه اراده مان را تقویت کنیم ؟

آیا تو هم جزو افرادی هستی که از لحاظ قدرت اراده خودت را دست کم گرفته ای و احساس می کنی بی اراده ای ؟ اگر چنین فکری می کنی , موفقیت خودت را دست کم گرفته ای . همه به طور ذاتی اراده دارند و مساله مهم این است که چطور آن را کشف و از آن بهره برداری کنند . پس گام اول این است که قدرت اراده ات را قبول داشته باشی . به آن اندازه که زندگی داری , اراده هم داری .

 

 

اگر کسی بسته ای بسیار سنگین را مقابلت بگذارد و از تو خواهش کند آن را بلند کنی و تو میدانی که نمیتوانی آن را بلند کنی , آیا می گویی : ” من قدرت ندارم ؟” یا اینکه ” آنقدر زور ندارم که چنین بسته ای را بلند کنم ” . پس وقتی می گویی آنقدرها زور و قدرت برای بلند کردن این بسته سنگین را ندارم منظور تو این است که زور و قدرت در وجودت هست ولی برای بسته ای به این سنگینی کافی نیست .

در مورد اراده هم همینطور است . وقتی یک تکه کیک شکلاتی به تو تعارف می شود , می پذیری نه به خاطر اینکه فاقد اراده هستی , بلکه در ان لحظه دلت نخواسته اراده ات را به کار ببری .

مرحله اول برای ایجاد اراده , این است که بپذیری اراده در وجودت هست و درست مثل ماهیچه بازوانت واقعیت دارد , حتی اگر این ماهیچه ان چنان هم قوی نباشد , ولی به هر حال وجود دارد .

در مرحله دوم باید اراده ایت را تقویت کنی تا از منافع آن بهره مند شوی . نکته مهم این است که وقتی تصمیم به انجام کاری می گیری , روی آن تامل کن و منافع آن را در نظر بیاور , سپس با فعالیت و ثبات قدم آن را عملی ساز . وقتی هدف تو عاقلانه و الهی باشد , امکان ندارد از انجام آن دست بکشی , بلکه با عزمی راسخ سعی می کنی مشکلات و موانع سر راه را کنار بزنی و با تلاش و کوشش و اراده ای قوی پیش بروی .

برای تقویت اراده راهکار های زیر پیشنهاد می شوند :

 

-1 هدفت را دقیق و شفاف مشخص کن

هدفی که مطابق با امکانات و استعدادهایت باشد نه جاه طلبانه , و خارج از توانایی های شخصی . در غیر این صورت در مواجهه با موانع سر راه نا امید شده و از دنبال کردن هدفت انصراف می دهی , چون در این مرحله خود را بی اراده و ناتوان تلقی می کنی .

 

-2توانایی هایت را بشناس و ان ها را به کار بگیر

 

خودت بهتر از هرکس دیگری از استعدادها و توانایی هایت خبر داری , پس برای رسیدن به هدفت , این نیرو ها را بشناس و آن ها را به کار گیر .

 

-3برنامه ریزی منظم برای اجرای اهداف

جدولی تهیه کن و هر نوع فعالیتی را که برای رسیدن به هدفت نیاز داری , در ان یادداشت کن . هر روز صبح به جدول نگاهی بیانداز و موارد اجرایی را عملی کن و شب هم قبل از خواب همان جدول را مورد ارزیابی قرار بده و همه  فعالیت های روزانه ایت را که با موفقیت انجام دادی بررسی کن . سپس در صورت موفقیت خودت را تشویق کن و در صورت سهل انگاری که ناشی از دلسردی و عدم اراده است خود را تنبیه کن .

 

-4 به گفتار و حرف هایت توجه کن

گفتن یعنی باور داشتن . وقتی می گویی : “من آدم بدشانس و بی اراده ای هستم” یا “من بی استعدادم” در واقع با همین جملات منفی و کوبنده , حکم محکومیت خود را صادر می کنی . چون طرز تفکر , گفتار و کلام توست که شالوده و اساس زندگی ات را می سازد . وقتی نگرش خود را عوض کنی , مطمئنا اتفاقی زیبا در زندگی ات رخ می دهد . با تغییر فکر , کلام و نگاه است که ایده آل ها و اهداف های مفید زندگی تو شکل می گیرد و با تلاش پیگیر و اراده ی قوی , انتخاب های عالی ات جواب می دهد  . یادت باشد فقط 10 درصد از تغییرات مثبت یا منفی زندگی به وقایع بیرونی مربوط می شود و 90 درصد آن به نوع نگرش و اندیشه خودت نسبت به رویداد های زندگی وابسته است . پس از تغییر نگرش میتوانی هر روز عبارات تاکیدی مثبت را تکرار کنی :

 

1 – من نیروی اراده قوی دارم

2 – اراده ام را تقویت می کنم و امورم را با موفقیت انجام میدهم

3 – با اراده قوی خودم به تمامی اهدافم می رسم .

خودت هم میتوانی عبارات تاکیدی مثبتی در مورد اراده بنویسی و هر روز تکرار کنی .

 

قدرت عظیم اراده در وجودت نهفته است , کافی است به آن تلنگری بزنی . با ایمان به توانایی های الهی خود , میتوانی هرکاری را که اراده کنی با موفقیت به انجام برسانی


منبع :سایت قلم چی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد