تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق
تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق

سوال و جواب عبرت آموز ! ...

سلام داشتم در یکی از سایت های دینی که مخصوص سوال و جوابه جستجو میکردم که به یک سوال و جواب عبرت آموز برخوردم من عین اون مطلب رو براتون آوردم  تا استفاده کنید ...

متن سوال:

با سلام.

من 18 سالمه و 4-5 ساله که گرفتار این نکبتم.بارها توبه کردم اما نشده.حتی این دفعه آخری 1سال خوب بود تا دوباره.....

من پسر بدی نبودم .الانم نماز میخونم روزه میگیرم دوستامم ازش منع میکنم اما گاهی......

چیزای زیادی درباره مضراتش شنیدم.میخام ببینم اگه توبه کنم توانایی های از دست رفتم برمیگرده؟

بعد از یکسال کم کم احساس مسکردم خدا داره باهام آشتی میکنه و اراده و اعتماد به نفس از دست رفتم رو بهم برمیگردوند اما......

انگیزه زیادی برای انجام کارام و مخصوصا درس خوندن ندارم.چون میترسم خدا کمکم نکنه.چی بدتر از این.حالا من خودممم بکشم اگه خدا نخاد نمیشه ........مگه نه؟

راستش من تیر 90 کنکور دارم.این فکر که ممکنه خدا ازم رو برگردونده باشه درسته؟یعنی ممکنه خدا به خاطر یه گناهی که آزاری به بقیه ی خلقش نمیرسونده منو به یکسال عقب افتادن تو زندگی تنبیه کنه؟

تروخدا نگین به خاطر دنیات داری سعی میکنی ترکش کنی

خودم خوب میدونم توی دورانی که افراطی انجام میدادم چه فشارهای روانی روم بود.الانم .........

نمیدونم امیدوارم حرفم رو فهمیده باشید.

خواهش میکنم دربارش نگین چون به اندازه کافی خوندم.فقط جواب سوالام؟

اینکه با عذاب وجدانم چه کنم

من همیشه با خدا حرف میزدم اما این چند روزه خجالت میکشم سرمو ببرم طرف آسمون..

 پاسخ را در ادامه مطلب مشاهده کنید 

  

پاسخ:

برادر گرامی!‌ از این که در مدت مدیدی به عادت ناپسندی چون استمنا مبتلا بوده اید متأسفیم. ولی مطمئن هستیم به کمک پروردگار و در پرتو تصمیم و اراده راسخ، بر این عادت ناپسند غالب خواهید شد.به نظر می رسدکه قدم بزرگ را در حل مشکل که شناسایی و بررسی علل و ریشه‏های ناهنجاری است، به خوبی برداشته‏اید. قطعاً این معرفت و شناخت شما را در حل معضل یاری خواهد کرد.

به خوبی می دانید استمنا عوارضی دارد، از جمله پریدگی رنگ، حلقه سیاه دور چشم، خسته و خواب آلود بودن، شرم اغراق آمیز و کاذب، گوشه گیری و آشفتگی در خواب. ناراحتی های مختلفی که در نتیجه استمنا در جوانان ایرانی مشاهده شده، به صورت زیر بوده است:

1- احساس گناه؛

2- احساس اکراه و نفرت از خویش؛

3- ترس از جنون، کوری، عقیم شدن و ناتوانی جنسی.

یکی از روان شناسان (دبس) معتقد است که استمنا جوان را بسیار خسته می کند . در طبایع حساس تولید وسواس و تردید عجیبی می نماید، به طوری که افراد مبتلا به آن همواره خجل و شرمسار هستند و خود را مجرم می پندارند.

آمار فراوانی و استمنا در جامعه ایران در دست نیست ، ولی گفته شده است: "بین 13 - 30 سالگی زمان شدت و رواج عمل مذکور بوده و حتی نزد متجاوز از 90 ساله هم دیده شده است".

برادر گرامی ! افرادی که معمولاً در درون کورسویی از وجدان و ایمان دارند, به سرزنش خویش مشغول می شوند, ولی پس از مدتی کوتاه دوباره به گناه روی می آورند, ولی در عین حال برای افرادی چون شما که اینک از آن مریضی خطرناک فاصله گرفته اید, نا امیدی و یأس , بدتر از عمل استمنا به حساب می آید. وجدان حق دارد شما را سرزنش کند, اما عقل و باورهای مذهبی تان باید شما را امیدوار به زندگی کند. امیدواریم هر چه زودتر از نا امیدی و یأس فاصله بگیرید و به تقویت جسم و روح تان بپردازید تا آینده ای روشن فرا روی راه تان پیش آید. قرآن کریم افراد مأیوس را مذمت می کند:

« از رحمت خدا مأیوس نشوید;که تنها گروه کافران , از رحمت خدا مأیوس مى شوند». در این آیه , افراد مأیوس و ناامید, با کافران برابر شده اند.

ترک عادتی که چندین سال انجام گرفته، یک روزه ممکن نیست و باید به تدریج آن را ترک کنید. نیز صبر و حوصله و تحمّل بسیار لازم دارد. برای ایجاد و تقویت هر چه بیش تر اراده، به فواید و آثار آن و نتیجه ای که به دست خواهید آورد، نیز اهمیت آن و آینده روشنی که دارید، همچنین نجات از مشکل و سختی که با آن روبرو هستید، به شما کمک خواهد کرد. به پاداش عظیم اخروی و رضایت حضرت دوست (به جهت سختی و مشکل بودن ترک عمل) توجه نمایید. هر چه گناه و ترک عمل سنگین تر باشد و تلاش بیش تری لازم داشته باشد، در صورت تحقّق، انسان را به کمالات بالاتری می رساند که برای دیگران شاید حتی قابل تصوّر نباشد.

از این رو هرگز یأس به خود راه ندهید و برای آن برنامه ریزی کنید. به نکاتی که مطرح می کنیم، توجه نمایید و آن را به کار ببندید، قطعاً اثر آن را خواهید یافت.

1- بر اساس تحقیقات به عمل آمده، بیش تر افراد مبتلا به استمنا اظهار کرده اند آن قدر اراده ندارند تا بتوانند دست از این کار بردارند. اینان خود را غریقی می بینند که میان امواج خروشان دریا گرفتار شده اند، در حالی که حقیقیت این نیست. در طول زندگی به موازات رشد بدنی، اراده نیز تعمیق می یابد و انسان در هر شرایطی قادر به تسلط بیش تر بر خواسته های خود می باشد.

عواملی در تقویت اراده مؤثر است مانند:

1ـ تمرکز بخشیدن به فعالیت های گوناگون.

2ـ توجه به عبادات به ویژه نماز که تمرین تمرکز فکر است.

3ـ پایان رسانیدن کارهای نیمه تمام.

4ـ تلقین مثبت.

همواره به خود این گونه تلقین کنید که اراده انجام این کار را دارید و شکست مفهومی ندارد. تلقین در ترک عادات نامطلوب و غلبه بر خودارضایی مؤثر است.

پل ژاگو می گوید: "وقتی بخواهیم با عادت زشتی ستیزه کنیم، ابتدا باید نتایج نامطلوب آن را در نظر مجسّم سازیم، بعد منافعی را که در نتیجه ترک آن عاید می شود، در روح خود تصور کنیم، در نتیجه این عمل، هر بار که چنین نمایشی در روح خود می دهیم، بر آن تحریک یا وسوسه چیرگی یافته و لذت ترک آن را در خود احساس می کنیم. اگر تلقین به نفس را بلافاصه پیش از خواب اجرا کنیم، مؤثرتر از مواقع دیگر خواهد بود.

به طور کلی، متمرکز ساختن فکر در کاری که می خواهیم برای اجرای آن فردا صبح در فلان ساعت بیدار شویم کافی است".

بنابراین باید خود را باور کنید و ترس و شکست را به خود راه ندهید. بدانید که اگر بخواهید می توانید. این جمله شعار نیست، بلکه در عمل نیز افراد زیادی توانسته اند بر عادات ناپسند غلبه کنند و به حال طبیعی برگردند.

2ـ گسترش دایره ارتباطات:

افراد مبتلا به انحرافات اخلاقی و جنسی معمولاً از بُعد ارتباطی، آسیب دیده و تنهایی را برگزیده اند. درمان خودارضایی وقتی میسر است که از انزوا خارج شوید و به جمع بپیوندید. در محیط دانشگاه در فعالیت های فوق برنامه مانند اردوهای دانشجویی یا فعالیت های هنری مانند شعر، سرود، بازی در نمایش، تئاتر و غیره حضور فعال داشته باشید.

3ـ تغییر زاویه نگرش و عمل:

یکی از شیوه های درمان خودارضایی، تغییر جهت دادن انرژی روانی جوان از هدف های جنسی به هدف های فرهنگی و هنری است. البته انتخاب اهداف مذکور بستگی به استعدادها و توان های جوان دارد. گرایش به معنویت یک نوع تصعید نیز می تواند حساب شود. به طور کلی منظور آن است که هر وقت خواستید به عادت ناپسند روی آورید، فوراً خود را مشغول کار دیگری کنید که به آن علاقه دارید.

4ـ مثبت گرایی:

هرگونه منفی گرایی و احساس پوچی، درمان خودارضایی را به تأخیر می اندازند، در عوض اصلاح فکر و مثبت گرایی، گام مؤثری در ترک خودارضایی محسوب می شود. قطعاً در گذشته موفقیت هایی داشته اید، مانند قبولی در دانشگاه که بسیاری از جوانان آرزوی آن را دارند. این پیروزی را مورد توجه قرار دهید و بر نقاط مثبت خویش و خود باوری و ایمان به خود پافشاری کنید. در این صورت احساس می نمایید هنوز قادرید زندگی نوینی را بیافرینید.

5ـ امید آفرینی:

بیش تر افرادی که دچار خودارضایی شده اند، از دو جهت نگرانی دارند: از آینده و از عوارض جسمی و روانی. در حالی که آنان نباید تصوّر کنند بعد از چند بار توبه و شکستن آن، دیگر امیدی وجود ندارد. در توبه همیشه به روی بندگان گناهکار باز است و امکان بازگشت فراهم می باشد.

این درگه ما درگه نومیدی نیست         صد بار اگر توبه شکستی باز آی

امام باقر(ع) فرمود: "محبوب ترین افراد پیش خدا گناهکارانی هستند که بیش تر در معرض گناه بوده و توبه کرده اند".کافی است از صمیم دل توبه کنید و بر ترک گناه تصمیم بگیرید. اگر این اتفاق بیفتد، مانند کسی هستید که اصلاً گناهی مرتکب نشده است. با توبه عذاب وجدان نیز برطرف خواهد شد.چون با توبه واقعی گناهی دیگر باقی نمی ماند.با توبه آثار گناه نیز از بین خواهد رفت.

6ـ درمان تدریجی:

ترک عادت نامطلوب به طور ناگهانی و دفعی امکان پذیر نیست، بلکه هرگونه تغییر نیازمند فرصت بخشیدن و گذشت زمان خواهد بود، پس مرحله به مرحله پیش بروید و از ادامه کار خسته نشوید.

7ـ پرورش معنویت:

نماز بهترین راه ارتباطی با خدا است و سد پولادینی در برابر امواج گناه به حساب می آید، پس نماز عاملی تهاجمی علیه انحرافات است. هر چه می توانید رابطه خود را با خدا تقویت کنید و نماز را با توجه کامل بخوانید. خود را در برابر وسوسه های شیطانی مسلّح سازید. هر روز قرآن بخوانید و دعاهای مورد علاقه به ویژه مناجات شعبانیه همراه با معنای آن را زمزمه کنید.

8ـ ورزش:

یکی از عواملی که هم در پیشگیری نقش دارد و هم در درمان، ورزش است، از جمله کوهنوردی که انرژی های متراکم را در مسیر سالم به جریان می اندازد.

9ـ ازدواج:

در اولین فرصت ازدواج کنید، حتی اگر به صورت نامزدی و عقد کردن انجام گیرد.

10ـ رژیم غذایی:

از خوردن غذاهایی که مقدار زیادی کالری دارد، اجتناب کنید.

11ـ درمان طبی:

در مواردی لازم است به متخصص مراجعه کنید. تزریق نوعی هورمون موجب تعادل تمایلات می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد