تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق
تولدی دیگر  (رهایی از خودارضایی)

تولدی دیگر (رهایی از خودارضایی)

خود ارضایی + استمنا + Masturbation + خودارضایی + جق + جلق

نمودار مراحل غلبه بر خودارضایی ( +عکس)

1-جهان به دو گروه تقسیم می شود:

        الف : کسانی که خودارضایی می کنند.

         ب : کسانی که خودارضایی نمی کنند.

 2- کسانی که خودارضایی می کنند به دو گروه تقسیم میشوند :

        الف : کسانی که می خواهند ترک کنند.

         ب : کسانی که نمی خواهند ترک کنند.

3- به کسانی که نمیخواهند خودارضایی را ترک کنند توصیه میشود که اثرات منفی خودارضایی و مزایای رابط جنسی سالم با جنس مخالف را دوباره مرور کنند.

4- برای کسانی که میخواهند خودارضایی را ترک کنند مهم این است که ابتدا تصمیم و تهعد به ترک بگیرند.

5- رایج ترین روش برای پایان دادن به خودارضایی اینست که اراده تان را به کار بگیرید وخودتان را کنترل کنید. نه اینکه فقط تصمیم بگیرید.

6-   اگر اراده کافی نیست ، مهم است که اراده را از طریق رژیم غذایی، ورزش، خواب، و غیره قوی کنید.

 

7- اگر اراده کافی نیست ، روشهای دیگری مانند نماز، روزه، مشاوره، و غیره. را امتحان کنید.

 

8-  اگر روشهای دیگر به ترک خوارضایی کمکتان نکرد سپس  مجلاتتان رو برای شناسایی آنچه کمک میکند و چیزهایی که کمک نمیکنند مرور کنید.

 

10- موثرترین روش برای ترک خودارضایی اینست که چند روش را باهم ترکیب کنید : اراده ، روزه گرفتن ،نماز خواندن، ورزش، رژیم غذایی و . . . . .

 

11- ترکیب کردن روشها برای شما موثر بود؟ اگر نه، سعی کنید رویکرد خود را تغیر دهید.

منبع:انجمن جاده رهایی

نظرات 1 + ارسال نظر
aber 1394/03/21 ساعت 13:10

خودارضایی یعنی دفع احساسات غریزی که در زمان و موقعیت نامناسب تهییج شده اند که این امر در حالی که امکان درستی برای تخلیه کامل روحی وجود ندارد باعث صدمات روحی شده و از آنجا که در تقابل فکری با عقاید و اهداف است کاهش نشاط و رضایتمندی را بهمراه دارد که به کاهش اعتماد بنفس و ضعفهای روحی می انجامد و صدماتی چون کاهش تمرکز و ضعف بدن را به همراه دارد که بیش از آنکه بدلیل تاثیرات شیمیایی خودارضایی باشند نمودهای افسردگی و بی نشاطی هستند که به طبع میشود گفت که مراقبه های خوراکی و استفاده قرص و دارو تاثیر چندانی بر بهبودی ندارند از طرفی این امر برای احساسات ممدی چون توسل و نماز و روزه نیز بدون آنکه مبنای فکری قویی بوجود آمده باشد نیز صادق است.
در درجه اول باید بصورت عقلی با احساسات غریزی غالب مواجه شد و این مواجه از کاهش این عادت و همزمان ارتقای اعتماد بنفس با انجام فعالیت هایی است که عموما به آنها علاقه داریم و از مهارت نسبیی در آنها برخورداریم شروع میشود و در درجه دوم تقویت اعتقادات و ارضای روحی از طرق معنوی و تفریحات سالم ورزشی و بالابردن عزت نفس با تمرکز بر ضعف های شخصیتی و کسب مهارت های منحصر بفرد را مدنظر قرار داد.
در زندگی زخم های بسیاری از ناموفقی ها در رده همسالان و نزدیکان وجود دارد که افراد بجای سعی در بروز توانایی هاشون در زمینه های دیگر نا خواسته به ارضای روحی خود بوسیله انجام کارهای بی ارزش و عادت های غلط روحی مثل انواع اعتیادها روی میاورند و سپس در درمانی غیر عملی میمانند در حالیکه تمام جواب ها در خودشان خلاصه میشود "من دوست دارم چکار کنم و آیا این کار ممکن است آینده ای بزرگ داشته باشد؟" التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد